Όλα τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου θα αποκτήσουν σταδιακά το πιο εξελιγμένο σύστημα
διαχείρισης του οδικού δικτύου, για τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια και λειτουργικότητα
————————————————————————–

Μετά το νησί της Ρόδου και η Κως πρόκειται να αποκτήσει στο αμέσως επόμενο διάστημα την πιο
σύγχρονη και καινοτόμα υπηρεσία εποπτείας και επέμβασης στο οδικό της δίκτυο, την υπηρεσία “Road
Safety Patrol”.
Η Οικονομική Υπηρεσία της Περιφέρειας που συνεδρίασε την Τρίτη, με τηλεδιάσκεψη, υπό την
προεδρία του Περιφερειάρχη, Γιώργου Χατζημάρκου, προχώρησε στην κατακύρωση του σχετικού
ηλεκτρονικού διαγωνισμού στην ένωση εταιριών «SCON SERVICES ΤΕΧΝΙΚΗ Ι.Κ.Ε.» και
«ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΚΑΪΡΙΔΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ Α.Ε.» με τον διακριτικό τίτλο
«Τελχινίς»), για την υλοποίηση του έργου «Υπηρεσία Στοιχειώδους Συντήρησης Οδικού Δικτύου
Αρμοδιότητας Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου στη Νήσο Κω». Το έργο είναι συνολικού
προϋπολογισμού 3.498.604,2 € , έχει χρονικό ορίζοντα τετραετίας και χρηματοδοτείται από το
Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
Με την υπηρεσία “Road Safety Patrol”, η οποία ήδη από τις αρχές Ιουνίου ξεκινήσει να εποπτεύει το
οδικό δίκτυο της Ρόδου, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου κάνει πράξη την πιο καινοτόμα αντίληψη στην
διαχείριση του οδικού δικτύου, εγκαθιστώντας σύγχρονη υπηρεσία εποπτείας και επέμβασης, με στόχο
τη συστηματική παρακολούθηση του οδικού δικτύου για τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια και
λειτουργικότητα για τους χρήστες του, με παρεμβάσεις τόσο προληπτικά, όσο και διορθωτικά. Μετά τα
δύο νησιά των Δωδεκανήσων, στόχος είναι να ακολουθήσουν όλα τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου.

Η παροχή υπηρεσιών επιθεώρησης  θα γίνεται σε 24ωρη βάση καθημερινά, χωρίς δηλαδή να
εξαιρούνται Σάββατα, Κυριακές και αργίες. Σε καθημερινή βάση θα γίνονται περιπολίες επιθεώρησης

 

ασφαλείας από ειδικά διαμορφωμένα οχήματα τα οποία θα φέρουν κατάλληλη σήμανση και εξοπλισμό-
μηχανήματα, σύμφωνα με το πρόγραμμα επιθεώρησης ώστε να ελέγχεται καθημερινά, αν είναι δυνατόν
το σύνολο του Οδικού Δικτύου της περιοχής επέμβασης. Ο ανάδοχος θα εγκαταστήσει σε κατάλληλο
χώρο τον Κεντρικό Σταθμό Διοίκησης (ΚΣΔ) του Οδικού Δικτύου, ο οποίος θα λειτουργεί ως βάση των
Συνεργείων Τεχνικής Εποπτείας και των Συνεργείων Στοιχειώδους Συντήρησης.
Το έργο περιλαμβάνει:

–  Την τακτική επιθεώρηση του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου  και την καταγραφή των
προβλημάτων, με σκοπό τον έγκαιρο εντοπισμό των επικίνδυνων καταστάσεων και τον
αποτελεσματικότερο προγραμματισμό των επεμβάσεων.
–  Την εκτέλεση εργασιών άμεσης επέμβασης για την αποκατάσταση βλαβών και ελλείψεων της οδού. Οι
άμεσες επεμβάσεις αφορούν περιπτώσεις όπου δημιουργείται κατάσταση επικίνδυνη για την οδική
ασφάλεια, κυρίως καταστάσεις, που περιορίζουν το οδόστρωμα ή το καθιστούν επικίνδυνο για την
κυκλοφορία.
– Την εκτέλεση εργασιών στοιχειώδους συντήρησης, δηλαδή την αποκατάσταση προβλημάτων υψηλής
επικινδυνότητας που προκαλούν δυσχέρειες στην ομαλή και ασφαλή λειτουργία της οδού όπως :
καθαρισμός της οδού σε σάρωθρα, νησίδων και ερεισμάτων, οχετών και φρεατίων, πινακίδων σήμανσης,
επισκευή βλαβών του οδοστρώματος, επισκευή – αναβάθμιση στηθαίων ασφαλείας, επισκευή
κιγκλιδωμάτων, τοποθέτηση οριοδεικτών, αντικατάσταση πινακίδων σήμανσης, αποκατάσταση
διαγράμμισης οδοστρώματος σε θέσεις υψηλής επικινδυνότητας, εργασίες φύτευση και συντήρησης
πρασίνου, κοπή κλαδιών και δένδρων και αυτοφυούς βλάστησης κ.α.
Ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος, δήλωσε σχετικά:
Η νέα υπηρεσία " Road Safety Patrol" έχει μπεί στη ζωή μας με χρονικό ορίζοντα τετραετίας και
έχει στόχο την καθημερινή διαχείριση του Επαρχιακού Οδικού Δικτύου των νησιών μας.
Μία πολύ σύγχρονη και εξαιρετικά οργανωμένη υπηρεσία, που μπορεί να συναντήσουμε μόνο στους
δρόμους λίγων, υψηλού επιπέδου, χωρών, συναντάται πλέον και στα νησιά μας. Ξεκινήσαμε από την
Ρόδο που έχει και το μεγαλύτερο επαρχιακό οδικό δίκτυο, ακολουθεί η Κως και σειρά παίρνουν όλα
τα νησιά μας.
Προχωράμε μπροστά άλλοτε με βήματα και άλλοτε με άλματα. Το οδικό δίκτυο των νησιών μας
καθημερινά αλλάζει όψη, ριζικά, μέσα από μια σειρά μικρών και μεγάλων έργων, που συνολικά
αποτελούν τη μεγαλύτερη παρέμβαση που έγινε ποτέ στο οδικό δίκτυο του Νοτίου Αιγαίου».