Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου και Κοσμήτορας της Βουλής Βασίλειος Νικόλαος Α.
Υψηλάντης είχε σήμερα εγκάρδια συνάντηση με τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη
στο Μέγαρο Μαξίμου.
Κατά τη συζήτηση ο Βουλευτής Δωδεκανήσου αναφέρθηκε σε ζητήματα που έχουν
να κάνουν με τις κυβερνητικές αποφάσεις σε σχέση με τα Δωδεκάνησα, τα θέματα
νησιωτικότητας και την προοπτική του τουρισμού και σε ζητήματα προτεραιότητας για τα
νησιά της Δωδεκανήσου. Επίσης κατέθεσε στον Πρωθυπουργό υπόμνημα καθώς επίσης
συνοπτικά τις θέσεις, Δημάρχων και Φορέων της Δωδεκανήσου, που εγγράφως έγιναν
ενόψει της συνάντησης αυτής.
Τονίστηκε η αισιοδοξία για καλύτερα αποτελέσματα τη φετινή τουριστική περίοδο
και ότι με την εικόνα που παρουσιάζουν σήμερα τα νησιά αλλά και τους αναγκαίους
εμβολιασμούς, που ευκταίο είναι να γίνουν απ’ όλους τους νησιώτες, η Δωδεκάνησος
μπορεί να πρωτοστατήσει στη νέα τουριστική περίοδο.
Τα βασικότερα ζητήματα που τέθηκαν κατά τη συνάντηση ήταν:
-Το εθνικό ζήτημα της παροχής κινήτρων για να μπορέσουν να επιβιώσουν στα
μικρά νησιά κυρίως νέοι άνθρωποι. Η επιβίωση στα νησιά μας δεν μπορεί να γίνεται με
τους ίδιους όρους της ηπειρωτικής χώρας.
-Η ανάγκη ύπαρξης φορολογικών και κινήτρων για την ανάπτυξη των
επιχειρήσεων (πολύ σημαντικό προς την κατεύθυνση αυτή το νέο νομοσχέδιο του
Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την ολοκληρωμένη
θαλάσσια πολιτική στο νησιωτικό χώρο).
-Για την ανάγκη επιστροφής των μειωμένων συντελεστών Φ.Π.Α στα
Δωδεκάνησα.
– Να διατηρηθούν τα αναπτυξιακά κίνητρα στον τουρισμό και να μην υπάρξει
μείωσή τους σε σχέση με άλλες οικονομικές δραστηριότητες.
– Η πρόβλεψη για κατασκευή πλωτών ανεμογεννητριών να γίνει σε περιοχές που
δεν έχουν τουριστικό ενδιαφέρον και όχι στα νησιά έτσι ώστε να μην ανατραπεί η αειφόρος
βιώσιμη τουριστική τους ανάπτυξη.
– Για την ανάγκη ρητής ενοποίηση της νομοθεσίας περί οριοθέτησης του
αιγιαλού και παραλίας με την κατάργηση της πρόβλεψης της ζώνης των 12 μέτρων
πέραν του ορίου του μεγίστου συνήθους χειμερίου κύματος στις μη αστικές
περιοχές της Ρόδου, Κω και τμήματος της Λέρου ώστε να εφαρμόζεται ενιαία σε όλη

την επικράτεια ο τρόπος καθορισμού του αιγιαλού που προβλέπεται στο άρθρο 1
του ν.2971/2001.
Για την ανάρτηση των Δασικών Χαρτών και τις παρενέργειες.
Για την ανάγκη πρόβλεψης τα νησιά της Δωδεκανήσου για τα οποία δεν υπάρχουν
αεροφωτογραφίες του 1945 η αγροτική μορφή των εκτάσεων που   δασώθηκαν
μεταγενέστερα να μπορεί να αποδεικνύεται  με  άλλα  τεκμήρια  καλλιέργειας,
όπως βαθμίδες, δενδροκαλλιέργειες, διαφορές στην σύνθεση της βλάστησης σε
σχέση με γειτονικές εκτάσεις, παλαιά κτίσματα ή ερείπια , παλιά αλώνια  ».
– Τα της διαχείρισης της τεράστιας ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου στα
Δωδεκάνησα.
– Για τα προβλήματα σε σχέση με την εκκαθάριση της Συνεταιριστικής Τράπεζας
Δωδεκανήσου
Επίσης ο βουλευτής Δωδεκανήσου τόνισε ότι η δημιουργία υποδομών δεν
συμβαδίζει με τη μεγάλη τουριστική τους ανάπτυξη. Ιδιαίτερα το οδικό δίκτυο
Ρόδου και Κω πρέπει να καταστούν ακόμα ασφαλέστερα και να υπάρξουν
παρεμβάσεις τέτοιες που συμβάλουν προς αυτή την κατεύθυνση.

Η Ρόδος χρειάζεται συνολικά ένα ρυθμιστικό πλαίσιο αναζωογόνησης της. Ιστορικά κτίρια
όπως το Εθνικό Θέατρο της Ρόδου, που επί δεκαετίες και κατά τρόπο απαράδεκτο
παραμένει «γιαπί», πρέπει να επισκευαστεί για να καταστεί ένα σύγχρονο θέατρο –
στολίδι πολιτισμού για τη χώρα μας.

Στον τομέα της υγείας είναι ευκταίο να υπάρξει ένας νέος σχεδιασμός για την
νησιωτική χώρα και τα αιτήματα των νησιών για ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό
πρέπει να καλυφθούν κατά προτεραιότητα. Η εξεύρεση ουσιαστικών κινήτρων για την
προσέλκυση τους πρέπει να τεθεί σε ρεαλιστικές βάσεις. Η ίδρυση στη Ρόδο
νοσηλευτικής σχολής, που παραμένει μόνο στα χαρτιά, είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθεί
και ως τροφοδότης νοσηλευτικού προσωπικού στα νησιά μας.

Η Κως θα μπορούσε να «εκμεταλλευτεί» την ιστορία της και την Ιπποκρατική ιδέα. Το νέο
νοσοκομείο της Κω είναι αίτημα που η υλοποίηση του θα ανακουφίσει όχι μόνο το νησί
αυτό αλλά και τα υπόλοιπα νησιά Βόρεια της Δωδεκανήσου.

Τέλος ζήτησε το προσωπικό ενδιαφέρον του Πρωθυπουργού για τις διαδικασίες
ολοκλήρωσης και λειτουργίας στην Κάλυμνο Σχολής Μηχανικών στην ΑΕΝ Καλύμνου.