Σε μία από τις εκδοχές του αμερικανικού reality σόου «Extreme Makeover», οι συντελεστές της εκπομπής καλούνταν να ανακαινίζουν πλήρως και να καταστήσουν λειτουργικό το σπιτικό των παικτών. Στην Αθήνα των εκατοντάδων χιλιάδων κατοίκων και των ασφυκτικών κυκλοφοριακών συνθηκών –εξαιρουμένης φυσικά της καραντίνας­­­– αυτή την ανάσα… ανακαίνισης και λειτουργικότητας θα δώσει αναμφίβολα η πολυδιαφημισμένη Γραμμή 4 του Μετρό, που θα ενώσει το άλσος Βεΐκου με το Γουδή εξυπηρετώντας πολλές πυκνοκατοικημένες περιοχές του κέντρου της πρωτεύουσας.

Οι ράγες θα αργήσουν, βεβαίως, να τοποθετηθούν αλλά το άναμμα των μηχανών για το ξεκίνημα του μεγαλεπήβολου κατασκευαστικού έργου έγινε με το ξεμπλοκάρισμα του διαγωνισμού για το κυρίως έργο και εν συνεχεία με τη σύμβαση για την υλοποίηση των πρόδρομων εργασιών του Τμήματος Α΄ της Γραμμής 4 που υπέγραψαν προ ημερών η ανάδοχος εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε. με την Αττικό Μετρό Α.Ε.

Το έργο των πρόδρομων εργασιών είναι συνολικής δαπάνης 33,5 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ, έχει διάρκεια 30 μηνών και περιλαμβάνει όλες τις αναγκαίες μελέτες (τοπογραφικές, κυκλοφοριακές κ.ά.) μετατοπίσεων των δικτύων των οργανισμών κοινής ωφέλειας (ΟΚΩ) από τους χώρους όπου πρόκειται να γίνουν οι σταθμοί. Περιλαμβάνει, επίσης, εργασίες αποξηλώσεων, καθώς και μετατοπίσεις προτομών, αγαλμάτων κ.λπ. Περιλαμβάνει, τέλος, όλες τις αρχαιολογικές εργασίες, όπως διερευνητικές τομές για τον εντοπισμό αρχαιοτήτων, φύλαξη των χώρων των αρχαιολογικών εργασιών, αρχαιολογικές ανασκαφές, καταγραφή, αποτύπωση, συντήρηση και φύλαξη των ευρημάτων και αρχαιοτήτων.

Έτσι, το σχετικά άμεσο προσεχές διάστημα θα δούμε τα πρώτα εργοτάξια να «στρατοπεδεύουν» στις αντίστοιχες περιοχές όπου θα κατασκευαστούν οι καινούργιοι σταθμοί του Μετρό. Ειδικότερα οι αθροιστικά 25 θέσεις του έργου (σταθμοί, φρέατα, επίσταθμοι Βεΐκου και Κατεχάκη) θα χωριστούν σε τρεις ομάδες, βάσει χρονοδιαγράμματος παράδοσης στον ανάδοχο του βασικού έργου, αλλά και πιθανότητας εντοπισμού αρχαίων και πολυπλοκότητας δικτύων ΟΚΩ.

Η πρώτη ομάδα αφορά 9 θέσεις, όπου οι εργασίες θα ξεκινήσουν άμεσα: Φρεάτια στα δύο «άκρα» του έργου, από όπου θα μπει ο «Μετροπόντικας» για να ξεκινήσει την κατασκευή της σήραγγας, δηλαδή σε Βεΐκου και Κατεχάκη. Τους σταθμούς Ακαδημία, Ευαγγελισμός, Εξάρχεια, Κολωνάκι, καθώς και τα φρέατα σε Βιβλιοθήκη, διακλάδωση Ευαγγελισμού και ΓΝΑ.

Η δεύτερη ομάδα αφορά ακόμη 9 θέσεις: τους σταθμούς Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Άλσος Βεΐκου, Κυψέλη, Ελικώνος, τη σήραγγα ανοιχτού ορύγματος και τα φρέατα ΕΥΔΑΠ Φορμίωνος και Δικαιοσύνης.

Η τρίτη ομάδα, τέλος, αφορά 7 θέσεις: τους σταθμούς Γαλάτσι, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή και το φρεάτιο Νήαρ Ηστ.

Όπως προαναφέρθηκε, η Γραμμή 4 «Άλσος Βεΐκου – Γουδή» του Μετρό αποτελεί ένα έργο πνοής για πολλές περιοχές του Λεκανοπεδίου, ιδιαίτερα πυκνοδομημένες και με ανεπαρκή σήμερα συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση. Κομβικοί χαρακτηρίζονται οι σχεδιαζόμενοι σταθμοί σε τέσσερα σημεία του κέντρου, εν προκειμένω στα Εξάρχεια και το Κολωνάκι, αλλά και οι δύο σταθμοί ανταπόκρισης σε Πανεπιστήμιο/Ακαδημία και «Ευαγγελισμό». Το όφελος αναμένεται διπλό, αφού εκτιμάται ότι με την ολοκλήρωση του έργου θα αποσυμφορηθούν υφιστάμενοι κεντρικοί σταθμοί του Μετρό (κυρίως ο σταθμός του Συντάγματος) από τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού. Επιπρόσθετα αναμένεται να διευκολυνθεί η πρόσβαση των πολιτών σε πολλά σημαντικά κτίρια και εγκαταστάσεις, όπως δικαστήρια, νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα κ.λπ.

Συνολικά εκτιμάται ότι με τη Γραμμή 4 του Μετρό θα μετακινούνται περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με ΙΧ αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 ημερησίως.

Η ΓΡΑΜΜΗ 4 ΣΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ

>>13 χλμ. Μήκος

>>15 νέοι σταθμοί: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή

>>9 ενδιάμεσα ή/και τερματικά φρέατα

>>2 επίσταθμοι, πριν από το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από τη Λεωφ. Βεΐκου) και μετά τον σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφ. Κατεχάκη)

>>1 νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για τη Γραμμή 4, με προοπτική ενσωμάτωσης και του ελέγχου λειτουργίας των γραμμών 1, 2, 3, αλλά και μελλοντικών αυτόματων νέων γραμμών, καθώς και του Τραμ. Το νέο ΚΕΛ θα χωροθετηθεί εντός των ορίων του Αμαξοστασίου Σεπολίων

>>Προμήθεια 20 συρμών

Source link

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here