Είναι γνωστό τοις πάσι, ότι ο τουρισμός αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της ελληνικής οικονομίας και τόσο το Μαξίμου, όσο και το υπουργείο Οικονομικών κάθονται στην κυριολεξία σε αναμμένα κάρβουνα, όσο πλησιάζουμε προς το καλοκαίρι.

Ήδη έχουν τεθεί επί τάπητος όλα τα πλάνα για το ασφαλές άνοιγμα του τουρισμού και μάλιστα ο στόχος είναι να ανοίξει και να υποδεχθεί τους καλεσμένους, ει δυνατόν και πριν από το Πάσχα. Γι’ αυτό και την προηγούμενη εβδομάδα πραγματοποιήθηκε μία πολύ σημαντική σύσκεψη στο Μαξίμου υπό τον πρωθυπουργό, με θέμα την προετοιμασία για το άνοιγμα του τουρισμού και τη συμμετοχή του υπουργού Τουρισμού, Χάρη Θεοχάρη, του επικεφαλής της Επιτροπής των Επιστημόνων, Σωτήρη Τσιόδρα, του Μάριου Θεμιστοκλέους εκ μέρους της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμού και φυσικά του υπουργού  Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκου Πιερρακάκη.

Με βάση τα στοιχεία που αναλύθηκαν, στην κυβέρνηση θέλουν να είναι έτοιμοι ήδη από τα τέλη Μαρτίου, καθώς εάν οι ενδείξεις επιβεβαιωθούν και η πανδημία παρουσιάσει υποχώρηση από τις αρχές Απριλίου, τότε η Ελλάδα πρέπει να βάλει στο φουλ τις μηχανές της «βαριάς βιομηχανίας της», του τουρισμού, από τον οποίο θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό και η οικονομική πορεία του τρέχοντος έτους.

Σε τέσσερις ενότητες

Μάλιστα από τον Μάρτιο θα αρχίσει να τρέχει η τουριστική καμπάνια του ΕΟΤ, που θα έχει φέτος κεντρικό στόχο την ευρωπαϊκή αγορά. Η καμπάνια θα είναι ενεργή για περίπου 8 μήνες, καθώς η Ελλάδα θέλει φέτος πάση θυσία να παρατείνει την τουριστική σεζόν τουλάχιστον μέχρι τον Νοέμβριο.

Η φετινή καμπάνια του ελληνικού τουρισμού θα έχει τέσσερις βασικές ενότητες. Η πρώτη είναι η γαστρονομία, η δεύτερη ο luxury τουρισμός με έμφαση στην ευεξία, η τρίτη ενότητα θα περιλαμβάνει τη δυνατότητα υπαίθριων δραστηριοτήτων και η τελευταία τον θαλάσσιο τουρισμό, στοχεύοντας στην προσέλκυση γιοτ.

Είναι προφανές πως το μοντέλο αλλάζει σε σχέση με πέρυσι, όπου εν μέσω σφοδρής υγειονομικής κρίσης η καμπάνια κινήθηκε σχεδόν αποκλειστικά με γνώμονα την πανδημία. Φέτος τα δεδομένα αλλάζουν, καθώς η Ελλάδα επιχειρεί να κινηθεί πιο μακροπρόθεσμα δουλεύοντας το τουριστικό προφίλ της χώρας σε βάθος τριετίας. Ο στόχος είναι να ξεκινήσει η τουριστική σεζόν τέλη Μαρτίου με το Ισραήλ, που έχει αυτή τη στιγμή εμβολιάσει και το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού του.

Οι προϋποθέσεις

Ένα βασικό θέμα έχει να κάνει με τις προϋποθέσεις για να ταξιδέψει κανείς στην Ελλάδα. Πέρυσι τα πράγματα ήταν πιο δύσκολα και πιο συγκεχυμένα, φέτος ωστόσο υπάρχει περισσότερη γνώση και κυρίως περισσότερα όπλα. Αυτό που επιδιώκουν με κάθε τρόπο στο Μαξίμου είναι να ενεργοποιηθεί το πιστοποιητικό που έχει προτείνει ο κ. Μητσοτάκης, το οποίο θα λύσει πολλά προβλήματα.

Από εκεί και πέρα, πέραν του Ισραήλ, γίνεται προσπάθεια να έρθουν συμφωνίες και με άλλες χώρες εκτός Ε.Ε., όπως είναι η Μεγάλη Βρετανία και η Ρωσία. Η συνδρομή του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκου Πιερρακάκη είναι κρίσιμη σε αυτή τη φάση όσον αφορά το πιστοποιητικό. Από τη στιγμή που θα αποφασιστεί ποια στοιχεία πρέπει να καταγράφει, τότε μπορεί σε δεύτερη φάση να «μετατραπεί» σε ταξιδιωτική βεβαίωση.

Τέλος στο μικροσκόπιο του Μαξίμου βρίσκεται η διαχείριση αποκλειστικά στο εσωτερικό σε σχέση με τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Ευρισκόμενοι πλέον στο δεύτερο έτος της πανδημίας και έχοντας δει τις λύσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, υπάρχει μεγαλύτερη εμπειρία σε ό,τι αφορά τα πρωτόκολλα.

Source link

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here