Με δωρεές και χορηγίες κυρίως σε ιατρικό και παραϊατρικό υλικό, υποτροφίες, κοινωνικές δράσεις, εκτεταμένες ενημερωτικές εκστρατείες οι εταιρείες διαμορφώσαν μια νέα πραγματικότητα στρατηγικής για την αντιμετώπιση της σκληρής καθημερινότητας των πολίτων που δεν έφτανε η πανδημία, ήρθαν να επιδεινώσουν πρώτα από το καλοκαίρι οι καθημερινές ανατιμήσεις στις διεθνείς τιμές των καυσίμων.

Η τρελή κούρσα των καθημερινών ρεκόρ στις διεθνείς τιμές οδήγησαν σε μια ακρίβεια άνευ προηγουμένου και ο πόλεμος στην Ουκρανία ήρθε και παγίωσε τις αυξημένες τιμές των αγαθών στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Οι εταιρείες επέλεξαν να δείξουν  στην κοινωνία και τους πελάτες τους έμπρακτα πως έχουν δίκιο να τους εμπιστεύονται, ενισχύοντας το σύστημα υγείας, το περιβάλλον, τις υποδομές, τη βιώσιμη ανάπτυξη, αλλά και το δίχτυ κοινωνικής προστασίας στους πιο αδυνάμους συμπολίτες μας.

Οι δράσεις κοινωνικής ευθύνης γίνονται ολοένα και σημαντικότερες διεθνώς τόσο για την κοινωνία όσο και για την επιχείρηση, και έχουν κοινωνική, οικονομική και πολιτική διάσταση: Εξασφαλίζουν τη συνεισφορά στην κοινωνία, σηματοδοτούν τη σταθερότητα και μακροβιότητα των επιχειρήσεων και μειώνοντας το ρίσκο αυξάνουν την αξία τους, αλλά και δημιουργούν την απαραίτητη κοινωνική συναίνεση, κάνοντας πιο εύκολο για την Πολιτεία να αναλάβει πολιτικές για πιο φιλικό επιχειρηματικό περιβάλλον.

Η Πολιτεία με δράσεις κοινωνικού πρόσημου για την πανδημία και την ακρίβεια έχει δαπανήσει μέχρι στιγμής περίπου 50 δισ. ευρώ σε 2 χρόνια. Τα πρώτα €43 δισ. έχουν δοθεί για να στηριχθούν οι πολίτες απέναντι στην πανδημία με δράσεις όπως το «Πρόγραμμα Συνεργασία» για να μην χαθούν θέσεις εργασίας, επιδοτήσεις μισθών και ενσήμων, πληρωμές εργαζομένων στα δύο lockdown και στήριξη επιχειρήσεων και πολιτών. Τα υπόλοιπα 7 δισ. ευρώ περίπου έχουν δοθεί για τη στήριξη των νοικοκυριών αλλά και των επιχειρήσεων απέναντι στην ενεργειακή κρίση που οδηγεί σε οικονομικό μαρασμό.

Εταιρική κοινωνική ευθύνη στην εποχή της Covid-19, του πολέμου και της κρίσης

Αποτέλεσε έκπληξη για πολλούς η μεγάλη ευελιξία που ανταποκρίθηκαν κατά την επιδημία οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις αλλάζοντας με ταχύτητα τα επιχειρησιακά τους πλάνα στρατηγικής. Το προσωπικό προσαρμόστηκε στις διαδικασίες εργασίας από απόσταση και αυτή η νέα πραγματικότητα ανέδειξε εργαλεία και τεχνολογίες που βοήθησαν τους υπάλληλους σε κάθε τομέα να δουλέψει πιο έξυπνα και πιο αποδοτικά.

Το κράτος συνέχισε να απλώνει ένα δίχτυ κοινωνικής ασφάλειας επιστρέφοντας με τη μορφή παροχών, αλλά και μετρητών, κάποιο μέρος από το αυξημένο κόστος για την θέρμανση αλλά και τις μετακινήσεις των νοικοκυριών. Θα συνεχίσει να το κάνει και μέσα στο καλοκαίρι όπως ανακοίνωσαν τα αρμόδια κυβερνητικά στελέχη.

Ο πόλεμος και η ενεργειακή κρίση  έστρεψαν τις εταιρείες στον άνθρωπο

Ανθρώπινες αξίες, όπως η αλληλεγγύη, αναδύονται σε πρώτο πλάνο. Κάποιες από τις τάσεις που εκτιμάται ότι θα κυριαρχήσουν στο μέλλον ήδη έχουν αρχίσει να διαφαίνονται. Η πιο σημαντική ίσως αφορά την κατά προτεραιότητα στροφή των κοινωνικών δράσεων προς τις τοπικές κοινωνίες και τις ανάγκες τους, με εστίαση στον άνθρωπο, μία ανάγκη που αναδείχτηκε περισσότερο μέσω της πανδημίας και έγινε απαραίτητη από το περασμένο καλοκαίρι που ξεκίνησε η ενεργειακή καταιγίδα.

Ο πόλεμος της Ουκρανίας έδωσε σε πολλές εταιρείες αλλά και σε δομές οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης την ευκαιρία να συνδράμουν τους Ουκρανούς πολίτες με τόνους ανθρωπιστικού και φαρμακευτικού υλικού που είναι τόσο αναγκαίο σε αυτές τις συνθήκες απολυτής φρίκης που επιφέρει ο πόλεμος. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα η ελληνική βοήθεια απέτρεψε συνθήκες λιμού.

Ωστόσο, κατά τη διάρκεια των πιο δύσκολων προκλήσεων έρχεται μια συλλογή από φωτεινά μυαλά και ιδέες. Η πανδημία τελικά θα νικηθεί μέσω της σύνθεσης αυτών των υπέροχων ιδεών. Για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη σε αυτή την κρίσιμη ιστορική περίοδο οι νέες ιδέες και η συνεργασία θα διασφαλίσουν ότι οι εταιρείες θα καταφέρουν να υποστηρίξουν και να δώσουν λύσεις σε κοινωνικά ζητήματα, τόσο τοπικά όσο και διεθνώς.

 

Source link