Ο κ. Φίλης, στην ανακοίνωσή του, εστιάζει στο μάθημα των Νέων Ελληνικών στο οποίο διαγωνίστηκαν την περασμένη Δευτέρα οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών από τα ΓΕΛ. Όπως τονίζει, στα θέματα των Νέων Ελληνικών «συμπεριλαμβάνοντας δυο κείμενα δημοσιογράφων. Καταρχάς αυτό είναι θετικό και βέβαια συμβαίνει εδώ και χρόνια. Οι 18χρονοι μαθητές και μαθήτριες ασφαλώς έχουν την ωριμότητα -και πρέπει- να διαβάζουν και να ερμηνεύουν επίκαιρα άρθρα» σημειώνει και προσθέτει:

«Επιλέχτηκαν βέβαια φέτος από δύο εφημερίδες που κατά κανόνα στηρίζουν την κυβέρνηση. Την επομένη, στο ίδιο μάθημα για τα ΕΠΑΛ, ένα ακόμα άρθρο, παρμένο επίσης από μια εκ των δύο εφημερίδων. Να υποθέσουμε καλόπιστα ότι αυτό ήταν τυχαίο; Αλλιώς τι μήνυμα στέλνει η Επιτροπή Εξετάσεων; Ότι οι εφημερίδες που δεν στηρίζουν την κυβέρνηση, δεν έχουν αρθρογράφους με άξια κείμενα; Ή, μήπως προς τους εξεταζόμενους και τους δασκάλους τους, το μήνυμα είναι: “του χρόνου προετοιμαστείτε με εφημερίδες που στηρίζουν την κυβέρνηση”; Κάτι τέτοιο, αν ίσχυε και καθιερωνόταν, ασφαλώς δεν θα συνέβαλε στην προστασία της αξιοπιστίας των εξετάσεων»
Στο ίδιο κείμενο, υποστηρίζει, μάλιστα, ότι τα συγκεκριμένα άρθρα «πειράχτηκαν». Όπως αναφέρει, «τα κείμενα υπέστησαν διασκευές και απαλείψεις που είχαν συγκεκριμένη πολιτική και ιδεολογική χροιά. Καλύτερα δείτε και κρίνετε μόνοι σας. Στη μια περίπτωση, η αρθρογράφος παρέθετε στο πρωτότυπο κείμενο λόγους, οι οποίοι σύμφωνα με τη γνώμη ειδικών θα κάνουν το 2025 πιο “σκοτεινό”: “(…) οι ανελευθερίες, ο αυταρχισμός, αλλά και το ψηφιακό έγκλημα, η ανεξέλεγκτη παραπληροφόρηση, η ψηφιακή προπαγάνδα, η κοινωνική πόλωση, η ρητορική μίσους, οι προκαταλήψεις, η ξενοφοβία, η μισαλλοδοξία, οι κλειστές κοινότητες, οι ανταγωνισμοί μεταξύ κρατών”. Στο κείμενο όμως που δόθηκε στους μαθητές, έχουν διαγραφεί “οι προκαταλήψεις, η ξενοφοβία, η μισαλλοδοξία, οι κλειστές κοινότητες”! Τι συνέβη; Αποφάσισε η Επιτροπή να λογοκρίνει τους ειδικούς σε ένα τμήμα της άποψής τους; Σφάλλουν που θεωρούν αρνητικό το φόβο και το μίσος κατά των ξένων; Σφάλλουν που θεωρούν μέγιστο κίνδυνο την περιχαράκωση σε μια κοινότητα που κρατάει έξω τον ξένο, ως ιδέα και ως φυσική παρουσία; Μήπως ταιριάζει αυτό το αφήγημα στις απόψεις της κυβέρνησης;».

Καταλήγοντας, ο κ. Φίλης τονίζει :

«Για ποιο λόγο η Επιτροπή να προβαίνει σε τέτοιες, χαρακτηριστικές και συγκεκριμένες επιλογές τροποποίησης των πρωτότυπων κειμένων; Να υποθέσω το κάνει προληπτικά, υπηρετώντας τις πολιτικές απόψεις των μελών της ή της κυβέρνησης (γιατί, αποκλείεται να αρνηθούν τα μέλη της ότι οι συγκεκριμένες αλλαγές «μιλούν» πολιτικά). Δεν μπορώ να σκεφτώ ότι υπάρχει άλλος λόγος.
Γνωρίζει εξάλλου καλά η πολιτική ηγεσία του υπουργείου ότι τυχόν δική της παρέμβαση στην τελική διαμόρφωση των θεμάτων είναι αδιανόητη, δεν έχει συμβεί ποτέ στην ιστορία των Πανελληνίων και θα έθετε σε κίνδυνο την αξιοπιστία ενός θεσμού που, μέσα σε όλες τις κρίσεις που έχει περάσει η χώρα μας, διατηρεί ως προς το αδιάβλητό του, την εμπιστοσύνη γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών.

»Περισσότερα όμως για το θέμα αυτό όταν τελειώσουν οι φετινές εξετάσεις και ξεκινήσουν τα παιδιά τις διακοπές τους. Στο μεταξύ τους εύχομαι καλή επιτυχία στην Ιστορία, την Τρίτη. Ένα άλλο μάθημα που θα υπήρχε ο πειρασμός του ιδεολογικού χρωματισμού των θεμάτων. Ως προς αυτό εξάλλου, η κυβέρνηση έχει δώσει δείγμα γραφής με την «πολτοποίηση» των νέων προγραμμάτων Ιστορίας…»

Source link